Thursday, November 17, 2016

7 DAYS, 1 WEEK BLOG CHALLENGE | Day 2 - A Movie Review

Assalamualaikum.

Pasal movie ni bukan aku nak perlekehkan cerita-cerita melayu ni tapi kan aku lebih tertarik dekat hindustan. Why la Fatin? Baiklah review pasal cerita Om Shanti Om.


Aku rasa semua orang tambah tambah lagi hindustan lover mesti tau cerita ni. Dia macam cerita hantu tapi tak berapa nak seram. Siapa yang berlakon? Ahhh mestilah abang aku iaitu abang Shah Rukh Khan, Arjun Rampal, Deepika apatah dan pelakon ekstra yang lain. Character yang paling aku suka mestilah abang Shah Rukh. Dia memainkan dua peranan dalam cerita ni. Dia macam kelahiran semula la.

Image result for om shanti om

Aku paling suka lagu dia, yang bawah chandelier tu. Perghh ! Tengok banyak kali pun tak bosan. Rasa teruja dia tetap sama. Tapi Arjun Rampal dalam cerita ni jahat. Padahal dia hensem. Kenapa kena jadi jahat? Kenapa yang hensem ja kena jadi jahat? :( Nasib ada Shah Rukh Khan.

Aku ada banyak ja cerita yang aku suka macam Ada Apa Dengan Cinta 1 dan 2 (cerita legend dak dak 90 an), Instanbul Aku Datang, Love, Nora , dan banyak lagi. Tapi aku pilih Om Shanti Om sebab Om Fatin Om. hahahaha

Bye semua,

see ya next challenge !

*update*
---aku sebenarnya tak tahu review movie ni macam mana, aku tengok blogger lain siap bagi sinopsis bagai. aku macam ni je, takpa. akan diperbaiki pada masa akan datang hewhew.

3 comments:

sviors said...

Aaaa my fav. !! Banyak kali ulang nih.

Fatin said...

@sviors yayayaya hindustan lover !

Unni Anje said...

Yeahh!! Geng dustan.. Unni pun da tgk bnk kalo.. Klahiran smuala. Paling Best smua apa dia mau hantar lalu smua tcapai